ABD’nin Maryland eyaletine bağlı Baltimore kentinde akıllara durgunluk veren bir vaka yaşandı… ABD’nin saygın tıp mecmualarından American Journal of Medicine’de yayınlanan makalede 46 yaşındaki bir bayanın eşiyle cinsî ilgiye girdikten sonra hastanelik olduğu ve vefattan kılpayı kurtulduğu detaylarıyla aktarılıyor.

Tabipler Mark Marchitto, Devin Petrone ve Jeremy Gradon’un hazırladığı makalede Baltimore’daki Sinai Hastanesi’nin ağır bakım servisine baş dönmesi, ishal, terleme ve ellerde ve ayaklarda kaşıntı semptomlarıyla bir hatunun hastaneye kaldırıldığı ve hastanede şaşkınlık yarattığı aktarıldı. Makalede, “Doktorlar birinci olarak sepsisten şüphelendi lakin testler yapıldıktan sonra anafilaksik şok yaşandığını anladı” halinde tabiplerin hastanın durumunu tam olarak kavrayamadıkları belirtildi.

Öte yandan genç bayanın eşiyle konuşan hekimler adamın bakteriyel enfeksiyon geçirdiğini ve bu sebeple penisilinin bir farklı çeşidi olan antibiyotik nafsilin kullandığını anladı. İsmi açıklanmayan hatunun rastgele bir şeye alerjisi olup olmadığını soran hekimler, genç hastanın penisiline alerjisi olduğunu öğrenince durum çözüldü. Penisilin cinsî birliktelik sırasında adamın sperminden hatunu etkilemişti.

Makalede, “Kadın ve eşi penisilinden uzak duruyorlarmış esasen. Ama adamın ilacında aldığı penisilinin vücut sıvısından etkileyebileceğini varsayım etmemişler. Bu haber öğrenildiğinde hasta basitçe tedavi edilebildi” sözü kullanıldı.

Yetkililerin hatunu, “Antibiyotikler bitene kadar eşinizle cinsî bağlantıya girmeyin” diyerek taburcu ettiği belirtildi.

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here